F1 versenyzők 2010

Nem számít, ki vezet most, nem számít, ki vezetett eddig. Az számít, ki fog vezetni az utolsó verseny után. Kimi Raikkönen


Heikki Kovalainen

Suomussalmi, 1981. október 19.

kovalainen.jpg

Kovalainen 2002 óta van együtt barátnőjével, Catherine Hyde brit diáklánnyal, aki sportpszichológiát hallgat az egyetemen. Esküvőjüket 2010október 10-ére tervezik.

Renault

2006-ban Kovalainen a Renault Formula-1-es csapatánál volt tesztpilóta. Miután Fernando Alonso az év végén elhagyta a csapatot, Kovalainen versenyző lett a csapatnál. 2007-ben legjobb helyezése egy második hely volt Japánban. Végül 30 pontot gyűjtött, ami a hetedik helyre volt elég neki. Kovalainen majdnem véghez vitte azt a bravúrt, hogy minden versenyen célba ér, de Brazíliában kiesett. Csapattársa, Giancarlo Fisichella az év végén nyolcadik lett az összetettben.

McLaren

2008-ra a McLaren csapathoz igazolt, az évad első versenyén, Ausztráliában megfutotta a leggyorsabb kört, és ötödik lett. A Maláj Nagydíjon öthelyes rajtbültetést kapott, de a versenyen felküzdötte magát a harmadik helyre. Bahreinben az 5. helyen zárt és – az évadban már másodszor – megfutotta a verseny leggyorsabb körét.

A Spanyol Nagydíj 22. körében egy kanyarban autójának a bal első kereke kipukkadt. Közel 200 km/órás sebesség mellett orral a gumifalba csapódott. A 26 g-s erejű ütközéstől elvesztette az eszméletét, az orvosi személyzet emelte ki az összetörött autóból.[1] Már a hordágyon magához tért és a pálya elsősegély-központjában elvégzett vizsgálatok szerint nem szenvedett komoly sérülést. Helikopterrel Barcelonába szállították további vizsgálatokra és másnap reggel hagyhatta el a kórházat.

A Török Nagydíj előtt orvosi vizsgálaton kellett átesnie, ahol alkalmasnak ítélték a versenyzésre. Az időmérő edzésen a 2. helyre kvalifikálta magát, ami pályafutása addigi legjobb edzéseredménye volt. A rajtnál beragadt, majd ütközött Kimi Räikkönennel és a boxba kelett hajtania kerékcserére. A mezőny végéről csak a 12. helyre tudott felzárkózni. A Monacói Nagydíjon ismét a mezőny végéről kellett felzárkóznia, hiába kvalifikálta magát a 4. helyre az időmérő edzésen. Az esős futamon, folyton változó körülmények között a 8. helyre tudott feljönni, egy pontot szerezve ezzel magának és a McLarennek Hamilton tíze mellé. Az egyéni világbajnokságban maradt a 6. helyen, bár Mark Webber pontszámban beérte.

Kanadában a 7. helyről rajtolt, de a verseny végén megint nem szerzett pontot, mert kétszer volt a boxban, és sok gyengébb autó végzett előtte, akik csak egyszer álltak ki. Itt Webber se szerzett pontot, így Kovalainen maradt a hatodik. A Francia Nagydíj végre összejött neki: igaz, csak az 5. helyre kvalifikálta magát, és feltartás miatt öthelyes rajtbüntetést kapott, de jó versenyzéssel a 4. lett, sőt a dobogóra is esélyes volt, de végül nem sikerült megelőznie Jarno Trullit.[2] A következő versenyen hiába szerezte meg a pole pozíciót, Hamilton megelőzte, pár körrel később Kovalainen megpördült, és Räikkönen is elment mellette. Végül az 5. helyen zárta a versenyt.

A Német Nagydíjon Kovalainen a 3. helyről indulhatott, és végül az 5. helyen zárta a versenyt.

A Magyar Nagydíjon Kovalaninen a 2. helyről indult, csapattársa, Lewis Hamilton mögül. Sokáig a 3. helyen autózott, mivel Felipe Massa megelőzte még a rajtnál. Hatalmas szerencséjére, Massának és Hamiltonnak is problémái adódtak. Hamilton defektet kapott, míg Massának 3 körrel a verseny vége előtt megállt az autója a célegyenesben. Így végül megnyerte élete első Formula–1-es nagydíját. Első futamgyőzelme mellett arról is emlékezetes lesz számára a XXIII. Magyar Nagydíj, hogy ő lett a Formula-1 100. futamgyőztese. Érdekes egybeesés, hogy a XXIII. Magyar Nagydíjon Kovalainen a 23-as rajtszámú McLaren MP4-23-mal nyert.

Valenciában a 4. lett. Spában a 3. helyre kvalifikálta magát, de a rajtnál nagyon visszaesett, majd áthajtásos büntetést kapott, mert összeütközött Mark Webberrel. Végül műszaki hiba miatt ki kellett állnia a versenyből. Monzában a második helyről rajtolt és itt is ért célba. A Szingapúri Nagydíjon az 5. helyről indulhatott, de a Piquet balesete miatti biztonsági autós időszakban visszaesett és csak a 10. helyen ért célba. A Japán Nagydíjat motorhiba miatt feladni kényszerült. A világbajnokságban a 6. helyen áll, 51 ponttal.





Weblap látogatottság számláló:

Mai: 11
Tegnapi: 2
Heti: 18
Havi: 14
Össz.: 17 722

Látogatottság növelés
Oldal: Heikki Kovalainen
F1 versenyzők 2010 - © 2008 - 2024 - formula-versenyzok.hupont.hu

A HuPont.hu honlap ingyen regisztrálható, és sosem kell érte fizetni: Honlap Ingyen.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »