F1 versenyzők 2010

Nem számít, ki vezet most, nem számít, ki vezetett eddig. Az számít, ki fog vezetni az utolsó verseny után. Kimi Raikkönen


Jarno Trulli

Pescara, 1974. július 13.

trulli.jpg


Jarno Trulli nős, felesége Barbara. Gyermekeik, Enzo – aki Jarno édesapja után kapta nevét – (2005-ben született) és Marco (2006).

Minardi és Prost

Trulli 1997-ben debütált a Formula–1-ben a Minardi csapat színeiben, de hét verseny után a Prost csapathoz szerződött, hogy helyettesítse a sérült Olivier Panist. Trulli nagyon ígéretesen indított új csapatánál: a Német Nagydíjon negyedik lett, Ausztriában vezette a versenyt és a második helyen állt, amikor a motorja felrobbant. Első szezonja végén 3 pont állt a neve mellett és a 15. helyen végzett a világbajnokságban.

1998-ban a Prost csapat az addigi Mugen-Honda motort Peugeot-ra cserélte, ami teljesítményromlást hozott magával. Trulli mindössze 1 pontot szerzett egész évben és a világbajnokság 15. helyén végzett. 1999-ben a kaotikus Európai Nagydíjon Trulli második helyével életében először felállhatott a Formula–1-es dobogóra. Mint késöbb kiderült ez volt a Prost csapat utolsó dobogóshelyezése. A szezon végén 7 pont és a pontverseny 11. helye állt a neve mellett.

Jordan

2000-ben Trulli a Jordan-Mugen-Hondához szerződött, amely csapat az 1999-es szezon legnagyobb meglepetése volt: Heinz-Harald Frentzen akkor a világbajnoki pontverseny harmadik helyén végzett Mika Häkkinen (McLaren-Mercedes) és Eddie Irvine (Ferrari) mögött. 2000-ben azonban az ír csapat nem tudta megismételni a bravúrt: Frentzen 11 ponttal kilencedik, Trulli 6 ponttal tizedik lett a világbajnokságban. Az olasz versenyző legjobb helyezése egy negyedik pozíció volt Interlagosban.

2001-ben Trulli hat ponttal meg tudta verni Frentzent, ami 12 pontot és a pontverseny 7. helyét jelentette számára.

Renault

Trulli menedzsere ebben az időben honfitársa, Flavio Briatore volt, aki egyben a Renault csapatfőnökeként is tevékenykedett. 2002-ben Briatore a francia istállóhoz vitte védencét, ahol Jenson Button lett a csapattársa. Trulli 9 pontot gyűjtött és nyolcadik lett ebben a szezonban, míg Button 14 ponttal a hetedik helyen végzett. Ennek ellenére Trulli maradt a csapatnál 2003-ban is, míg Button helyére az addigi tesztpilóta – és Briatore másik védence-, Fernando Alonso került.

2003-ban Alonso jobban szerepelt Trullinál: az ifjú spanyol Malajziában megszerezte pályafutása első pole pozícióját (Trulli második volt mögötte), majd a Hungaroringen első futamgyőzelmét is. Trulli legjobb eredménye hockenheimi harmadik helye volt. Az olasz 33 ponttal a világbajnokság nyolcadik helyén végzett, míg Alonso 55 ponttal a hatodikon.

2004-ben azonban Trullinak sikerült fordítania. Ő aratta le a csapat egyetlen futamgyőzelmét (Monaco) – amely egyben a saját első futamgyőzelme is volt – és a szezon első felében csapattársa fölé nőtt. A szezon második részében azonban furcsa módon drámaian visszaesett a teljesítménye, s a csapat kritikáját az is kiváltotta, hogy a Francia Nagydíjon Rubens Barrichello (Ferrari) az utolsó kanyarban megelőzte, és ezzel letaszította a dobogóról.

Briatore és Trulli viszonya megromlott, és a versenyzőt az Olasz Nagydíj után elbocsátották a Renault-tól – annak ellenére, hogy elbocsátása pillanatában több ponttal rendelkezett a világbajnoki pontversenyben, mint csapattársa, Alonso. Trulli a menedzselésre vonatkozó szerződését is felbontotta Briatoréval.

Toyota

A Renault-tól való távozása után Trulli kihagyni kényszerült a Kínai Nagydíjat, de a soron következő Japán Nagydíjon már a Toyotaautójában ült. Az olasz versenyző korábban megállapodott a japán gyárral arról, hogy 2005-től náluk fog versenyezni, s a Toyota már 2004-ben hajlandó volt megadni Trullinak a lehetőséget.

2005-ben Ralf Schumacher lett Trulli csapattársa, akit az olasz versenyző a szezon elején rendszeresen maga mögé tudott utasítani. Trulli jó szezon eleji formáját mutatja, hogy Malajziában és Bahreinben a második, Barcelonában a harmadik helyen végzett. Indianapolisban megszerezte a japán istálló első pole pozícióját is – bár a gyanú szerint alacsony benzinmennyiséggel, mivel akkor már sejthető volt, hogy a Michelin gumigyártó csapatai nem tudnak elindulni a másnapi versenyen.

A szezon végén, miután megérkezett a 105B jellel ellátott átdolgozott Toyota, Ralf Schumacher teljesítménye ugrásszerűen feljavult (a német Suzukában pole pozíciót is szerzett), így Trulli végül csapattársa mögött 2 ponttal a világbajnoki pontverseny hetedik helyén végzett.

A 2006-os szezon rosszul indult Trulli számára, az első nyolc futamon nem szerzett pontot, miközben csapattársa, Ralf Schumacher jobban teljesített nála, dobogón is állt. Kanadában aztán megszerezte első pontjait, 6. lett. A szezon hátralévő részében már többször szerzett pontot, az idényt a 12. helyen zárta, 15 ponttal, legjobb eredménye egy 4.hely volt Indianapolisban. Csapattársa ismét több pontot gyűjtött, Ralf 20 ponntal a 10. lett.

2007-ben messze jobban teljesített csapattársánál, aki általában a rajtrács utolsó harmadában tanyázot, míg Trulli gyakran tagja volt a legjobb 10-nek. Ez pontokban is megmutatkozott, Trulli 8 pontot gyűjtött, míg Schumacher csak 5-öt. De nagyon nehéz dolguk volt a pilótáknak, hiszen a Toyota az egyik legmegbízhatatlanabb autó volt a mezőnyben. Trulli ezzel a teljesítménnyel a 13. helyet érte el a pilóták verenyében, a Toyota (a Mclaren kizárásával) a 6. helyen végzett.

2008-ban a német Timo Glock lett a csapattársa. A szezonnyitón kiesett, a Maláj Nagydíjon 4. lett. Bahreinben ismét pontot szerzett, ezúttal egy 6. hellyel. Pontszerző sorozata Barcelonában is folytatódott, ahol 8. lett. Törökországban a 8. rajthelyről a 10. helyre csúszott vissza a versenyen és nem szerzett pontot. A Monacói Nagydíj időmérő edzésén elért 8. helye bizkodásra adott okot, de a Toyota a futamon alkalmazott gumistratégiája nem volt eredményes, nehéz, csúszkálásokkal tarkított versenyen csak a 13. lett. Kanadában 6. lett, mert előle többen kiestek, illetve a kétkiállásos taktika miatt hátrébb végeztek. A Francia Nagydíjon a Toyoták már az időmérőn is jól mentek: Trulli a 4. helyről rajtolhatott, és a futamon 3 év után újra dobogóra állhatott, annak harmadik fokára. Az utolsó körökben szépen tartotta maga mögött Heikki Kovalainent. Bronzérmével az egyéni világbajnokság 7. helyére jött föl. A Brit Nagydíjon a 14. helyre kvalifikálta magát. A versenyen a 7. helyre tudott feljönni. Németországban a 4. helyről indult, de csak 9. lett. Egy hunagroringi és egyvalenciai pontszerzés után három pontnélküli verseny következett: Belgiumban 16. Olaszországban 13. lett, Szingapúrban technikai probléma miatt kiesett (mindössze másodszor nem ért célba a szezonban). A Japán Nagydíjon, pályafutása 200. versenyén 5. lett. Kínában a 7. helyről indulhatott, de már a 3. körben ütközött és kiesett. A szezonzárón megelepetésre megszerezte a második rajthelyet, hátrébb vetve a világbajnoki címért küzdő Lewis Hamiltont. A változó körülmények között nem tudta tartani az élmezőny tempóját és nyolcadikként fejezte be a futamot. A verseny előtt még Sebastian Vettellel azonos pontszámmal állt, de utóbbi előtte végzett, így egy helyet visszacsúszott az összetettben.

A 2008-as világbajnokságon Trulli 31 pontot szerzett és a 9. helyen végzett. Legjobb szezonbeli eredménye a Francia Nagydíjon elért harmadik helyezés volt.

2009 első versenyén pályán szerzett harmadik helyét először elvették tőle a safety car bentléte alatti előzésért, később azonban az esetet újratárgyalták, visszakapta a helyezését, Hamiltont pedig, aki szándékosan lassított be Trulli előtt, kizárták.





Weblap látogatottság számláló:

Mai: 9
Tegnapi: 2
Heti: 16
Havi: 12
Össz.: 17 720

Látogatottság növelés
Oldal: Jarno Trulli
F1 versenyzők 2010 - © 2008 - 2024 - formula-versenyzok.hupont.hu

A HuPont.hu honlap ingyen regisztrálható, és sosem kell érte fizetni: Honlap Ingyen.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »